کاربر میهمان - ورود اعضاء18.218.254.122
تعداد دفعات بازدید : 1090 تاریخ : 1398/1/20 ماخذ : 1
حسن یحیی پور شهردار پل سفید :خسارت های زیر ساختی ناشی از سیل به شهر پل سفید را 70 میلیارد تومان برآورد کرد.


 

گفتگو خبری حسن یحیی پور شهردار پل سفید در حاشیه بازدید احمد حسین زادگان استاندار،رازجويان معاونت عمراني واحمدی مدیر کل بحران،مدیران استانی،یزدانی فرماندار شهرستان از نحوه عملیات های اجرایی مناطق سیل زده و رفع مشکلات در شهر پل سفید

حسن یحیی پور شهردار پل سفید خسارت های زیر ساختی به شهر پل سفید را 70 میلیارد تومان برآورد کرد و از نمایندگان مجلس تقاضا کرد با توجه به خسارت زیادی که به شهرستان وارد شده از دکتر نوبخت درخواست نمایند به طور اختصاصی از شهرستان بازدید بعمل آورند.

 
 یحیی پور   ضمن تقدر و تشکر از استاندار،معاونت امور  عمرانی استانداري  و مدیر کل بحران استان،فرماندار بزرگوارشهرستان ،اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان خدوم شهرداری پل سفیدبیان کرد:در پی بارش باران و وقوع سیل و رانش های پی در پی در شهر تمامی عوامل اجرایی با همکاری و همدلی تمام توان خود را به کار بردند تا این بحران را مهار کنند.
شهردارمركز شهرستان سوادكوه با اشاره به اینکه در طی روزهای بحرانی سیل و رانش استاندار محترم بيش از شش بازدیداز شهر و معاون امور عمرانی بيش از 8 بازدید ازشهر در مراحل مختلف داشتند که در تمام این بازیدها مدیر کل بحران،مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند ادامه داد:این همدلی و همیاری مدیران ارشد استانی قابل تقدیر است که در زمان بحران مردم سیل زده شهر پل سفید را همیاری کردند.
یحیی پور با تاکید براینکه از ساعت اولیه سیل تمام پرسنل شهرداری در حال آماده باش قرار داشتند افزود:در تمام این روزها شاهد بوده ام که پرسنل شهرداری تمام توان خود را بکار بردند،اعضای شورای شهر؛ پرسنل شهرداری را همیاری کرده و در بعضی موارد نقش اجرایی را نیز برعهده گرفتند  تا سریعتر مشکلات شهروندان را حل نمایند.
وی بیان کرد طبق در خواست بنده از استاندار در بازدید روز گذشته مبنی بر اینکه ادوات و ماشین آلات طی 10 روز آینده در اختیار شهرداری پل سفید قرار داشته باشد؛ استاندارموافقت نمودند، و با توجه به اینکه درآمد شهر با مشکلاتی مواجه است، استاندار محترم دستور دادند دیواره  رو به رو شهرک فرهنگیان در دو طرف به طول یک کیلومتر  توسط وزارت راه احداث شود و اکنون پیمانکار کار را شروع کرده است.
یحیی پور عنوان کرد: طبق در خواست اینجانب استاندار قول مساعد دادند در تخصیص بودجه بحران به شهر پل سفید توجه جدی داشته باشند، در سیل اخیر با توجه به اینکه پل سفید علاوه بر سیل با رانش های پی در پی در نقاط مختلف روبه رو بوده است که نگاه ویژه مسئولان را می طلبد.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نباید به دنبال مقصر بود بر ضرورت شرکت های مشاور و نظارت در امر انجام پروژه ها اشاره کرد و افزود:نظارت مشاوران و تهیه طرح مطا لعاتی که کارشناسی است عمر یک پروژه  را افزايش می دهدلذا با  دقت و کارهای مطالعاتی پروژه ها را باید آغاز کرد، میزان خرابی ها و خسارت ها زیاد است که با صبوری و همدلی در کنار یکدیگر می توان بر مشکلات غلبه کرد و پروژه با حجم بالا را با کیفیت کاری مناسب به سرانجام رساند.
این مسئول  اظهار کرد:پرسنل شهرداری با تمام توان خود در خدمت شهروندان بودند و اگر در خدمت رسانی،سرویس دهی در بعضی موارد کاستی هایی وجود داشته از شهروندان عذر خواهی می کنم و از صبوری و مناعت طبع همه شهروندان فهیم شهر پل سفید سپاسگزارم.
شهردار با اشاره به اینکه رها کردن  فاضلاب های خانگی یکی از عوامل رانش های اخیر بوده افزود:مهندسان تاسیسات ساختمان  باید با نظارت کافی و اجرای آیین نامه ها به طور اساسی وظایف خود را انجام دهند،رعایت اصول فنی در جلوگیری از رانش ها بسیار موثر خواهد بود.
یحیی پوراذعان کرد  در باسازی مناطق آسیب دیده نیازمند کمک دولت هستیم که حسب دستور  استاندار پیگیری های لازم جهت اخذ اعتبار و تقسیم بودجه در حال انجام است، از نماینده های مجلس شورای اسلامی تقاضا  داریم به طور جدی پیگیر تخصیص اعتبار برای آسیب های وارده ناشی از سیل و رانش اخیر باشند و با توجه اینکه خسارت های وارده زیاد است به طور اختصاصی از دکتر نوبخت تقاضا داشته باشند از شهرستان بازدید بعمل آورند.
شهردار با تاکید بر اینکه بیش از 70 میلیارد تومان به زیر ساخت های شهر خسارت وارد شده است دادمه داد:سازمان شهرداری و دهیاری های کشور برای شهرهایی که در سیل و رانش اخیر دچار خسارت و ضرر و زیان شده اند چاره ای بیاندیشد،شهرداری هایی که درآمد ندارند و در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل روبه رو هستند،سیل و رانش بر مشکلات شهرداری ها افزوده که نگاه جدی سازمان شهرداری ها را می طلبد.
یحیی پور در پایان از صبوری مردمان مرکز شهرستان سوادکوه- پل سفید  تشکر کرد و گفت: در طی روز های گذشته بنده به عنوان شهردار در طول 24 ساعت   شاید دو ساعتی را استراحت داشته ام؛ اما تعدادی از اعضای شورای شهر و پرسنل به جرات  می گویم که کمتر از یک ساعت استراحت داشته و بیش از توان خود برای برای خدمت رسانی تلاش کردند که به تمام عوامل اجرایی خدا قوت و خسته نباشید عرض می نمایم.
       
    

نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد