کاربر میهمان - ورود اعضاء18.223.32.230
تعداد دفعات بازدید : 1319 تاریخ : 1397/4/29 ماخذ : 1
شهردار و مسولین دوائر شهری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر در منطقه شهری معدن (کالدشت) حضور یافتند.


 رمضان پاریاو شهردار شهر پل سفید در چهارمین جلسه محله ای در حسینیه ارشاد منطقه کالدشت (معدن) از راه اندازی سامانه شهروندیار طی ماههای آینده خبر داد و گفت: پل سفید اولین شهرداری درحوزه آی تی سطح استان است که به روزترین سامانه آی تی برای پیگیری امور شهروندان ازجمله درخواست صدورپروانه، وارسال قبوض الکترونیک را انجام خواهد داد.

شهردارپل سفید شهروندان این شهر را مردمی بی نظیر دانست و ادامه داد: شهروندان پل سفید مردمانی سخت کوش، با ایمان ،خدا ترس و بی آلایش هستند و بیان مشکلات منطقه از طرف شهروندان را به حق دانست و بر اینکه تمام مشکلات و معظلات در یک بازه زمانی کوتاه با توجه به اعتبارات اندک قابل حل نیست تاکید کرد.
پاریاو با بیان اینکه بعضی از مشکلات کوچک هستند و با تدبیر قابل حل هستند افزود: علت حضور کارمندان و سرپرست هر بخش درنشستهای محله ای این است که مشکلات بخش خود راپیگیری نمایند.
وی بااشاره به آیه قرآن که میفرماید مومن آینه ی مومن است به انتقاد سازنده درجامعه اشاره کرد و گفت: انتقادی که در جهت رشد و توسعه صورت گیرد موجب پیشرفت جامعه خواهد بود اماانتقادی که باهدف  تخریب و سناریوی ازپیش تعیین شده برای ایجاد موج منفی وبرای تخریب افراد در جامعه بیان می شود انگیزه کار کردن را سلب می کند و کاری ناپسند است.
این مسئول از افتتاح پروژه پمپ بنزین و پارک محله آزادمهر درهفته دولت خبر داد و گفت: پروژه پمپ بنزین با اعتباری بالغ بر2میلیارد تومان به اتمام رسیده که ارزش پروژه بیش از 10 میلیارد تومان است.
پاریاو سرمایه اندوخته شهرداری را بالغ بر 20 میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: بدهی سال گذشته2 و نیم میلیاردتومان بوده که ازاین مبلغ یک میلیارد آن وام است، کارخانه سنگ شکن وآسفالت ماهانه مبلغ 40میلیون تومان برای شهرداری درآمدپایدار ایجاد کرده است و دو جایگاه cng ،کارخانه بتن ،پمپ بنزین نیز درآمد پایدار ایجاد کرده اند.
وی از شهروندان خواست با پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در ارائه خدمات شایسته و در شأن مردم پل سفید یاری رسانند وی با اشاره به فشار اقتصادی تحمیلی دشمنان افزود: اعتبار تخصیص یافته از طرف دولت  طبق آمار و سرانه جمعیت شهرهاست با توجه به اینکه در زمان سرشماری بیشتر شهروندان در روستا آمار سرشماری می دهند سرانه اعتبار شهر کاهش می یابد اما خدماتی  که شهرداری ارائه می دهد برای تمام افراد است و این امر مشکلات را افزایش و میزان اعتبار موجود را کاهش می دهد.
پاریاو از تصویبنامه بازآفرینی شهری در خرداد 97 خبرداد و اذعان کرد: در این طرح به خانه های فرسوده که در بافت فرسوده قرار دارند تسهیلات و 50% درصد بخشودگی عوارض تعلق می گیرد و به  کسانی که برای  تخلیه منازل فرسوده جهت ساخت و ساز نیاز به پول جهت اجاره منزل داشته باشند نیز ودیعه تعلق میگیرد.
وی از جابه جایی مکان دوشنبه بازار در آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دوشنبه بازار فعلی در جایی قرار دارد که بار ترافیکی زیادی ایجاد می کند و ادارات و منازل مسکونی در آن منطقه قرار دارد با مشورت های انجام شده در آینده به  مکانی دیگر که بستر های لازم جهت امنیت و رفاه حال شهروندان فراهم باشد انتقال می یابد.
شهردار پل سفید به ساخت و ساز ضعیف در پل سفید اشاره کرد و خاطرنشان کرد:80% درصد درآمد شهرداری های کشور از محل عوارض ساخت و سازها تامین می شود در حالیکه در شهر ما ، برای ورود سرمایه پروژه خاصی تعریف نشده که ساخت وساز رونق بگیرداما شهرداری پل سفید با وجود اینکه در طی سال بیش از 3/۵ میلیارد تومان هزینه های جاری آن است با تلاش تمام پرسنل و کارکنان همچنان مقاوم در جهت پیشرفت و توسعه گام بر می دارد و بودجه سالجاری هفت و نیم میلیارد تومان تنظیم و تصویب شد.
وی با بیان اینکه شهروندان از سد معابر شهری گلایمند هستند و سد معبر  مشکلاتی را برای عموم مردم ایجاده کرده اذعان کرد:جمع آوری سد معابر کاری سخت است و کارکنان شهرداری ضابط قضایی نیستند و این مشکل با همکاری بنیاد تعاون ناجا حل خواهد شد.
پاریاو با بیان اینکه طبق  قانون دیوان محاسبات کشور اگر در کار پیمانکار نقصی به وجود آید و یا از مصالح نامرغوب استفاده نماید به پیمانکار پول تعلق نمی گیرد افزود: در پروژه های شهرداری از جمله پخش آسفالت اگر نقصی وجود داشت به پیمانکار مربوطه پولی پرداخت نشد، و بر اساس قانون در صورت عدم ضرورت ، آسفالت مربوط را تخریب نخواهیم کرد.
وی در پایان با اشاره به رویکرد روبنایی شورای دور پنجم شهر پل سفید ادامه داد: در هر سال دو پارک محله احداث می شود، در مناطقی که شهرداری زمینی جهت احداث پارک ندارد شهروندان آن منطقه زمینی در اختیار شهرداری قرار دهند تا پارک احداث شود.
در ادامه جلسه شهردار پل سفید مشکلات منطقه کالدشت، که توسط شهروندان و آقای داوود  محسنی عضو شورای اسلامی شهر مطرح شد را بررسی و دستور حل مشکلات را به  بخش های مربوطه صادر کرد.

نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد