کاربر میهمان - ورود اعضاء18.191.46.36
تعداد دفعات بازدید : 1384 تاریخ : 1397/4/20 ماخذ : 1
شهرداری پل سفید موفق ترین شهر در طرح اجرای تفکیک زباله از مبدا در سوادکوه


 *رمضان پاریاو شهردار پل سفید در جلسه  مدیریت پسماند و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا شهرستان سوادکوه با بیان اینکه فعالیت طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر پل سفید از ابتدای سال 97 آغاز شده ، ادامه داد : تعداد ۱۲۰۰۰ بروشور و 180 متر بنر جهت آموزش و اطلاع رسانی شهروندان چاپ و منتشر شده است.

*پاریاو با اشاره به خرید ۴۲۰۰ کارتن پلاست برای منازل و ۲۰۰ کارتن پلاست برای ادارات جهت جمع آوری زباله های خشک تاکید کرد : پل سفید به عنوان اولین شهر استان است که برای جمع آوری زباله های خشک به جای کیسه نایلونی زباله از کارتن پلاست استفاده کرده است.
* شهردار پل سفید با بیان اینکه شهرداری پل سفید هیچ گونه اعتباری جهت اجرای طرح تفکیک و مدیریت پسماند خشک دریافت نکرده است گفت: صد در صد هزینه اجرای این طرح توسط شهرداری پل سفید پرداخت شده است.
* پاریاو هزینه انجام شده جهت تهیه کارتن پلاست و بروشور را   مبلغ ۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود : چهار آموزش یار خانم و یک آقا جهت آموزش شهروندان در این طرح با شهرداری همکاری داشته اند و هیچ گونه اعتباری از پسماند استان برای این هزینه ها پرداخت نشده است.
*وی  گفت از تاریخ ۹۷/۲/۱۸ آموزش چهره به چهره در شهر پل سفید استارت زده شد ودر تاریخ ۹۷/۳/۲۳ دور اول آموزش با موفقیت به پایان رسید و در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۷  با حضور کارشناسان خبره استان در سالن همایش مرکز بهداشت پل سفید آموزش مدیران مدارس ، مربیان و آموزش یاران اشاره کرد.
*پاریاو آمارگیری ، کد دهی ، توزیع بروشور ، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و صدا سیما را به عنوان  مراحل طی شده در این طرح برشمرد و به ۶۸۲۴ نفر از  ۲۴۸۵ خانوار آموزش دیده اشاره کرد و گفت تمام مراحل با آمارگیری و جزئیات به ثبت رسیده است و تمام کارتن پلاست ها داری کد و مشخصات می باشند و این امر نشان می دهد این کارتن پلاست متعلق به کدام خانواده و ساکن کدام منطقه است.
* این مسئول بیان کرد طرح جمع آوری پسماند خشک  از تاریخ ۹۷/۳/۲۰ آغاز شده است و تمام زباله های خشک علاوه بر اینکه در درب منازل  وزن میشوند بعد از جمع آوری کامل در روز نیز مجددا  باسکول می شود تا اطلاعات دقیق تری بدست آوریم .
*پاریاو از شروع آموزش مرحله دوم در چهار روز آینده خبر داد و گفت در مرحله دوم جمع آوری پسماند طرح تشویقی  توزیع "اسید من" اجرا شده و تا کنون بیش از ۸۰۰ اسید توزیع شده که در مراحل بعدی ، طرح تشویقی به شکل دیگر تغییر می کند.
*وی صعب العبور بودن مناطق شهری جهت جمع آوری ، مشکلات پیمانکار و ناهماهنگ بودن جمع آوری در روستاها را از معضلات این طرح نام برد و به کم بودن  میزان زباله های خشک در طی روز اشاره کرد و گفت برای پیمانکار جمع آوری این حجم  از پسماند در طول روز توجیه اقتصادی ندارد و همین امر موجب عدم تمایل پیمانکار جهت همکاری شده است.
 *شهردار پل سفید از جدول زمان بندی تهیه شده جهت جمع آوری زباله خبر داد و افزود: ارگان ها و رسانه ها باید در این امر شهرداری را یاری رسانند تا فرهنگ سازی مناسب در بین اقشار مختلف مردم صورت گیرد.
*وی گفت: اجرای طرح دفن زباله تر نیز در سال 1378 توسط کارشناسان خبره و مشاوری توانمند تهیه شده که دارای مشخصات فنی دقیق و علمی است ، این طرح دارای که با مطالعه تهیه شده و در همان زمان اجرا شده است گفت که محل دفن زباله ها دارای زه کشی می باشد که  این زه کشی ها فعال است و به دلیل اینکه حجم زباله ها کم است لاگن  شیرابه ها پر نمی شود.
*پاریاو بیان کرد : طرح نیزار در  زمین کنار لاگن طراحی شده است و بعد از ایجاد فاز دوم طرح نیزار نیز تکمیل شود ، شهرداری با استفاده از ۱۵ کارگر خدمات شهری که تحت مدیریت شرکت طرف قرارداد شهرداری قرار دارند و با نصب بیش از ۱۴۰ سطل مکانیزه و با بکارگیری از یک ماشین حمل زباله مکانیزه بطور روزانه امور خدماتی شهر را به انجام می رساند.

نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد