کاربر میهمان - ورود اعضاء44.200.145.114
تعداد دفعات بازدید : 1468 تاریخ : 1396/12/17 ماخذ : 1
نشست صمیمی شهردار و اعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر و کارکنان شهرداری با مردم


اولین جلسه دوره پنجم شورای اسلامی شهر جهت بررسی مشکلات مناطق دهگانه شهر پل سفید در حسینیه ازانده رودبار برگزار شد.
در این جلسه شهروندان منطقه ابتدا به بیان مشکلات ، کمبودها و نارساییها پرداختند و در ادامه رمضان پاریاو شهردار پل سفید بیان کرد با آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و همفکریهای بعمل آمده برنامه ای تدوین شد که علاوه براینکه در شهرداری و شورای شهر در خدمت شهروندان هستیم در مناطق مختلف شهر حاضر شویم و پای درد دل های مردم بنشینیم  و مشکلات کمبودها و نارساییای آن منطقه را در حوزه وظایف خود بررسی کنیم و درحد  توان و مسئولانه آنها را مرتفع نماییم،و به کمک مردم و اهالی ، هر منطقه را به سمت آبادانی پیش ببریم.
وی با اشاره به اینکه منابع دولت در کمک به شهرداری ها محدود است  تصریح کرد: توان دولت محدود است ، ما خود باید برای شهر تلاش کنیم هر چه قدر خود مشارکت کنیم به سمت موفقیت گام بر داشته ایم. 
پاریاو با تاکید براینکه انتظارات شما انتظارات بزرگی نیست ، افزود: درخواست های شما با تدبیر مناسب قابل پیگیری و حل است ، انتظارت مطرح شده در این جلسه حدود 17 مورد بوده است ، هرچند ما نمی توانیم همه ی انتظارات را با توجه به کمبود امکانات و ظرفیت ها یکجا برطرف نماییم، ولی شهرداری و شورا با کمک های مردمی می توانند خدمات در خور شان به مردم ارائه دهند ، فرهنگ سازی لازم جهت استفاده از مشارکت مردمی باید انجام شود و اگر اینگونه شود بر مشکلات فائق می آییم.
پاریاو در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی سالی یکبار می توانیم در هر منطقه حضور پیدا کنیم یعنی یک دوره 4ساله چهار بار در هر منطقه حضور می یابیم ، مبنا کار شهرداری اخلاق و برخورد با کرامت با مردم و ارباب رجوع است،مردم هم وجود قانون را درک کنند و ما خدمت گزاران مردم هستیم .
شهردارپل سفید:معضل بیکاری را مشکل اصلی سوادکوه مطرح کرد و گفت نرخ بیکاری در سوادکوه بالاترین نرخ در استان مازندران را داراست.از سال 90 تا 96 بیش از 200 درخواست کار در شهرداری وصول شد که با توجه به امکانات و ظرفیت شهر امکان ایجاد اشتغال برای این افراد وجود ندارد و ما ظرفیتمان محدود است.
وی برنامه شهرداری و شورای اسلامی شهر را در منطقه ازانده رودبار به شرح ذیل بیان کرد
 1-  میدان ورودی شهر که با پیگیری شهرداری توسط وزارت راه احداث شده است ،در حال بررسی تغییر نام و طراحی مناسب بر اساس نام پیشنهادی و المان مناسب با توجه به شاخص ها است.
 2- دروازه ورودی شهر طراحی شده و برآورد هزینه آن  460 میلیون تومان بر اساس فهرست سال  96 بوده انجام گردیده تا مجوزهای لازم اخذ گردد و این طرح به اجرا در آید ضمنا مطالعه مبلمان ورودی شهر از پمپ بنزین تا پل شهرک صنعتی نیز تکمیل گردیده که پیگیر تامین منابع مالی دولتی هستیم که به محض وصول اقدامات اجرایی آن شروع خواهد شد.
3- احداث بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی مازندران درخروجی پل سفید به عنوان یکی ازپروژه های سال آینده می باشد که درحال تهیه طرح با 3000 متربنا توسط دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که زمین آن تملک و موافقت اصولی آن نیزصادر گردیده است. وپس ازافتتاح پمپ بنزین بزرگترین پروژه درآمدزا شهرداری خواهد بود . ضمن اینکه احداث پارک بزرگ شهر نیز دریک ونیم هکتارعرصه تملک شده درمنطقه کندوان پس از تکمیل مطالعات و تهیه نقشه و برآورد که درحال انجام است آغاز خواهدشد.
4- جاده ساحلی شهرک فرهنگیان (خیابان امیرالمومنین) و ادامه احداث دیواره آن درحال پیگیری است، که به عرض 15 متر درکنار رودخانه جاده ساحلی احداث میشود.
در ادامه جلسه شهردار به بررسی مشکلات مطرح شده توسط اهالی منطقه پرداخت:
1- دستور بررسی و پیگیری مشکل ریزش  سنگ در جاده ازانده به معاونت شهرداری داده شد تا با هماهنگی اداره راهداری و ستاد بحران شهرستان.
2- کلیه اراضی و مستقلات در محدوده قانونی شهر مشمول عوارض عمران و نوسازی می شود ،ولی عوارض پسماند به اعیانی های که خالی از سکنه هستند و استفاده ای صورت نمی گیرد تعلق نمی گیرد.
3-  ارائه خدمات شهری که در این  حوزه ضعیف است و مسول خدمات شهری دستور داده شد که سریعا این مشکلات رامرتفع نماید وتذکرات لازم به شرکت وپرسنل حوزه خدمات شهری داده شود تا مشکل خدمات حل شود و تا مرحله بعد که خدمت شهروندان میرسیم به هیچ عنوان مشکل خدماتی نداشته باشند.
4-  درحوزه ساخت وساز بافت های فرسوده ، خیابان اصلی وخیابان امام ، در دفترچه عوارض محلی کاهش 50 درصدی عوارض ساختمانی برای سال 97 در نظرگرفته شده ، این کاهش صرفا برای یک دوره است وبرای سالهای بعد تمدید نخواهد شد، پیگیری های لازم در جهت تخفیف تعرفه های نظام مهندسی نیز در جلسه با استاندار محترم و رییس سازمان نظام مهندسی استان انجام شده است و مقرر شدتا اتفاقات خوبی بیافتد. 
5- برای آسفالت خیابانها ومعابرهیچ محدودیتی درروکش وپخش آسفالت وجود ندارد، پیگیر تامین قیر هستیم و برای بعد از تعطیلات آسفالت خیابان هایی که در سال گذشته آسفالت نشده اند آغاز می شود.
6- مدرسه بلا استفاده ازانده رودبار در اختیار شهرداری پل سفید می باشد که با پیگیری های انجام شده در نظر داریم از این مکان برای تاسیس درمانگاه تخصصی شبانه روزی توسط موسسه تامین درمان بسیج استفاده شود، و در چند روز آینده بارزسان مربوط به جهت بازدید از مکان از مرکز در این منطقه حضور می یابند.
 

در پایان جلسه با ذکر صلوات به اتمام رسید. 


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :  
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد