کاربر میهمان - ورود اعضاء18.191.84.32
تعداد دفعات بازدید : 1231 تاریخ : 1396/12/10 ماخذ : 1
همایش درختکاری (زراعت چوب) در اراضی شیبدار و حاشیه جاده ها و ورودی و خروجی شهر


 

همایش  درختکاری و زراعت چوب با هدف جلوگیری از تخریب جنگلهای هیرکانی شمال و با کاشت ده هزار نهال در شهر پل سفید برگزار شد 

مهندس  رمضان پاریاو شهردار پل سفید  در این همایش با اشاره به اینکه برای تولید کاغذ نیاز به درخت است و اگر ما برای تولید کاغذ به طور مداوم درختان را قطع نماییم دیگر جنگل باقی نمی ماند افزود:به فرمایش مقام معظم رهبری و برنامه  دولت جنگل را باید احیا نمود ودر املاک مستقلات در اختیار دولت درختکاری نماییم.
وی هدف برگزاری این همایش را تکریم از درختکاری و احیا جنگل های شمال و سوادکوه برشمرد 
وی با تاکید بر اینکه جنگل های هیرکانی از نادرترین جنگل ها می باشد و نباید مورد تخریب قرار گیرند افزود:شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی در حوزه شهری وظیفه خفظ و گسترش فضای سبز را دارد
شهردارپل سفید اظهار کرد ده هزار نهال به نیت ده هزار شهید استان در شهرستان کاشته می شود.
در ادامه همایش پرفسورقبادیان از چهره های علمی بزرگ سوادکوه با بیان اینکه پوشش گیاهی بنیان و اساس چرخه حیاط انسان را تشکیل می دهد افزود:پوشش سبز جوانمردی ،انسانیت ،صداقت ،مقاومت و استمرار حیاط را به ارمغان می آورد.
وی مازندران را میعادگاه زیست محیطی مردم ایران اعلام کردو گفت:مازندران قطب اصلی کشاورزی،فضای سبزاست وامروزه دچار ناپداری و اختلال شدو غارت گران منابع طبیعی مازندان را به تاراج برده اند.
قبادیان خاطر نشان کرد  مردم سوادکوه جوانمرد،وطن دوست و پیش گام در عرصه های مختلف هستند و این حرکت و طرح که با همکاری شهرداری آغاز شده بسیارحائز اهمیت است و زیبا است وبه عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.
طالبی معاونت فرمانداری سوادکوه در ادامه بیان کرد:در گذشته بستری وجود داشت که کارخانه های زیادی در زمینه صنایع چوب احداث شده بود ودر حال حاضر آن بستر و امکانات وجود ندارد و امکان بهره برداری از جنگل امکان پذیر نیست.
طالبی با تاکید بر اینکه ما به محصولات چوبی و کاغذ نیازمند هستیم تهیه چوب از جنگل ،واردات چوب و زراعت چوب را به عنوان راهکار تهیه چوب برشمردوافزود:در حال حاضر فقط از زراعت چوب می توانیم به عنوان راهکار عملی بهره ببریم . 
جهان آرا معاون سوادکوهی مدیرکل منابع طبیعی مازندران در ادامه همایش بیان کرد: یک میلیون و دویست هزار نهال در سطح استان توزیع شده است و در هفتصد هکتار از اراضی استان زراعت چوب  صورت می گیرد.
مهندس جهان آرا با تاکید بر اینکه بعد کاشت نهال باید نظارت بر داشت و حفظ نهال ها صورت پذیرد افزود: سوادکوه جز مناطقی است که بعد انقلاب نه تنها از جنگل های آن کاسته نشده بلکه به دلیل اینکه مردم دست از زراعت و کشاورزی برداشتند جنگل پیش روی کرده است ولی در برخی مناطق استان دام دارهایی که در جنگل زندگی می کنند به دلیل اینکه جنگل در حال نابودی است و چوبی برای سوزاندن وجود نداردمصرف سوخت آنها گاز است.
 
وی تاکید کرد: برای ادامه حیات بشری راهی جز حفظ منابع طبیعی نداریم 
 
پرفسورسلطانی از شهروندان پل سفیدی که سالها ساکن سوئد بوده است گفت:به فرزندان خود  حفظ محیط زیست، انسایت جنگلبانی را بیاموزیم .
وی با بیان اینکه تنها ۵ درصد پلاستیک در ایران بازیافت می شود افزود:در مازندران زباله ها را می سوزانند یا خاک می کنند که با تولید گازهای سمی و با وارد شد موادشیمیایی به دریا آسیب جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کنند،اگر در حفظ منابع طبیعی و جنگل کوشا نباشیم در پنجاه سال آینده دیگر جنگلی نخواهیم داشت.
درادامه برگزاری همایش 
سرکار خانم محمدی نماینده سمن ها با اشاره به اینکه کاغذ زباله نیست افزود:مشکلات زیست محیطی کشور در دولت و اداره حل نمی شود این یک مشکل فرهنگی _اجتماعی است و پایه و اساس آن در آموزش پرورش است.
وی با تاکید بر اینکه هر شخصی زیست بوم خود را مطالعه کند 
افزود:هر فرد و نهادی عملکرد خویش در پیرامون  محیط زیست و منابع طبیعی را مورد نقد وارزیابی صادقانه قرار دهد،اقشار مردم برای حفظ جنگل در غالب یک تیم مشارکت کنند.
در بخش پایانی این همایش ، شهردار ،اعضای شورای شهر ،رئیس منابع طبیعی مسئولین و اقشار مردم در حرکت زیبا به کاشت نهال پرداختند 
اجرای طرح ها و برنامه ها در جهت حفظ محیط زیست نیاز به حمایت تمام دستگاهای اجرایی و اقشار مختلف مردم دارد با توجه به اینکه برای اجرایی شدن طرح ها هزینه و زمان زیادی صرف می شود و این یک درد مشترک است وجدا جدا درمان نمی شود همه ی مردم باید در این امر کوشا باشند‌.
روابط عمومی شهرداری پل سفید

 

      

     

      

 


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد