کاربر میهمان - ورود اعضاء18.222.67.251
تعداد دفعات بازدید : 2945 تاریخ : 1392/8/12 ماخذ : 1
اختصاصی مازنی نیوز / فرهاد شهرودی - روفیا قلی نژاد :


 

مازنی نیوز در جمع اعضای شورا و شهردار پل سفید؛

 

 

خبرنگاران مازنی نیوز عصر دیروز مهمان اعضای شورای شهر و شهردار پل سفید بودند.

 

اختصاصی مازنی نیوز / فرهاد شهرودی - روفیا قلی نژاد : پل سفید، مرکز شهرستان سوادکوه در استان مازندران. این شهر در °53 و´3طول شرقی و °36و´7 عرض شمالی، در ارتفاع 550متری از سطح دریا در دامنه‌های شمالی رشته کوههای البرز مرکزی و در ناحیه‌ای نیمه جنگلی واقع شده است.

محمد ابراهیم راستگو، مازیار راعی، رامین کاظمی، سهراب باقری و علی اصغر گرزین تبار اعضای شورای شهر پل سفید را تشکیل می دهند و همچنین رمضان پاریاو شهردار این شهر می باشد.

بیشتر بحث و گفتگوی مازنی نیوز با اعضای شورای شهر و شهردار پل سفید مرتبط به گاز رسانی، اشتغال و بیکاری ، برنامه های شورای شهر و شهرداری جهت رسیدن به منابع پایدار، وضعیت فرهنگی و ورزشی و همچنین اسکان مسافرین و جذب توریسم بود.

ابتدا محمد ابراهیم راستگو رئیس شورای شهر پل سفید ضمن خیرمقدم به خبرنگاران مازنی نیوز ، در مورد پروسه ابقای شهردار این شهر گفت: « آقای پاریاو 6 سال شهردار شهر ما بودند و شناخت کافی از ایشان داریم. در اولین جلسه شورای شهر در مورخه 12 شهریور 92 آقای پاریاو را مجدداً به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردیم ، پس از بررسی ها و جمع آوری نظرات و پیشنهادات مردم با اتخاذ تصمیم قاطعانه آقای پاریاو را برای ریاست شهرداری پل سفید ابقا نمودیم . »

در ادامه با طرح بحث آخرین وضعیت گاز رسانی به شهر پل سفید ، علی اصغر گرزین تبار از اعضای با سابقه شورای شهر به سوال ما پاسخ داد. این عضو شورای شهر پل سفید عنوان کرد: « با توجه به پیگیری های مستمر اعضای شورای شهر از همان دوره اول که بزرگان و معتمدین شهر حضور داشتند تا به امروز ، اقدامات خوبی در جهت تسریع در گاز رسانی انجام شد.

با توجه به مسیر خط لوله از بهنمیر و قائمشهر ، با پیگیری های اعضای شورای شهر و جلساتی که با مسئولان مربوطه برگزار کردیم به لطف خدا در دهه فجر سال 91 گاز رسانی به شهر پل سفید مرکز شهرستان سوادکوه با حضور وزیر نفت افتتاح گردید. با توجه به پیگیری های نمایندگان مجلس در دوره های مختلف به خصوص نمایندگان جدید که در 2 ماه گذشته انجام شد ، بالغ بر 1067 مشترک شهری بهره مند از گاز شدند.

با توجه به اینکه پروژه گاز رسانی به سوادکوه ، پروژه اول گاز رسانی استان و پروژه چهارده در سطح کشور محسوب می شود ، جلسات مکرری برای سرعت بخشیدن به این پروژه به نقاط مختلف پل سفید و حومه صورت گرفت که جا دارد از تلاش های اعضای شورای شهر ، شهردار پرتلاش و نمایندگان همیشه همراه ، تشکر و قدردانی کنم.

همچنین با توجه به مراجعت مکرر شهروندان منطقه 5 شهری که معروف به کال دشت می باشد، صبح روز جمعه جلسه ای با حضور اهالی این منطقه، سید هادی حسینی نماینده مردم در مجلس ، رئیس اداره گاز و معاونین همراه شان و همچنین اعضای شورای شهر  و شهردار پل سفید در حسینیه ارشاد کال دشت برگزار شد و با قول مساعد رئیس زحمت کش اداره گاز استان، تا دهه فجر 92 منطقه 5 شهری ما نیز بهره مند از گاز خواهند شد و تا ابتدای سال 92 دیگر نقاط شهر پل سفید نیز به گاز دسترسی خواهند داشت. »

یکی دیگر از نکات مورد بحث این گفتگو در مورد اقتصاد و معضل بی کاری در پل سفید بود که سهراب باقری از اعضای شورای شهر ضمن تشکر از حضور پایگاه خبری مازنی نیوز در پل سفید ، گفت: « شهر پل سفید مرکز شهرستان ولایت مدار سوادکوه به صورت طبیعی دارای پتانسل گردش گری است و شورای گذشته تلاش هایی را جهت جذب توریسم انجام داده بودند که می توان به پارک کندوان اشاره کرد که به دلیل آنکه پل سفید در تمام فصول سال پذیرای مسافرین است، یک محل برای اسکان مسافران احداث شد. البته باید عنوان کنم خودمان از وضع موجود راضی نیستیم و امکانات بیشتری نیاز است تا شهر ما که یک محیط ناشناخته است به گردشگران معرفی شود. سوادکوه در تاریخ جایگاه خوبی دارد اما متاسفانه هم اکنون فقر را در اینجا می بینیم و با توجه به شرایط طبیعی که دارد متاسفانه این فقر باقی مانده است.

تلاش داریم از عزیزان سرمایه گزار دعوت کنیم تا جهت سرمایه گزاری در این شهر تشریف بیاورند و شورای شهر  و شهرداری نیز تا حد توان و با دل و جان در خدمت شان خواهیم بود. باید عنوان کنیم که بیشتر جوانان و مردم نجیب و با شخصیت این منطقه به خاطر نبود کار  و امکانات به شهر ها و استان های دیگر به خصوص سمنان مهاجرت می کنند. از سوی دیگر در شهرک صنعتی شورمست که اهالی منطقه زمین های آنجا را با آغوش باز  و جهت اشتغال فرزندانشان اهدا کردند اتفاقات خوش آیندی رخ نداد و بعضی از افراد که جهت سرمایه گزاری در این شهرک وام های کلان گرفتند اقدامی جهت احداث کارخانه انجام ندادند و فرزندان ما همچنان بیکار هستند. »

مازیار راعی دیگر عضو شورای شهر پل سفید نیر در مورد حمایت از ورزش در این شهر گفت :  « در مورد بحث ورزشی ، ما به دنبال این هستیم تا با توجه به پتانسیل ورزشی موجود در منطقه که یک منطقه محروم می باشیم ، از ورزشکاران حمایت و به ساماندهی تیم های ورزشی مان بپردازیم .

همچنین برای تخصصی کردن ورزش کمیته های تخصصی ورزشی – فرهنگی را در مناطق 7 گانه پل سفید ایجاد کردیم تا با حضور و مشارکت مردم ، مشکلات ورزشی را به اعضای شورای شهر منتقل کنند. مثلا در کشتی که قهرمانان صاحب نامی چون مهدی تقوی و سعید داداش پور از همین منطقه افتخار آفرینی کردند چند سالی هست که نتوانسته انتظارات را برآورده سازد و با توجه به جلسات متعددی که با رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه داشتیم به این قضیه نیز ورود خواهیم کرد.

پل سفید در 4 رده فوتسال آقایان و دو تیم بانوان در سطح استان و کشور دارد . 24 تیم فوتبال و 12 تیم والیبال در رده های شهرستان و استان مشغول فعالیت هستند. ضمن اینکه در مسابقات کاراته و ووشو اخیرا در مسابقات بین المللی صاحب مدال شدیم و در مسابقات کاراته کشوری نیز ورزشکاران پل سفیدی 6 مدال کسب کردند ولی باید عنوان کنم با توجه به تمام این ظرفیت ها تنها دو سالن سر پوشیده در سطح شهر پل سفید داریم که پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست.»

 

 

رمضان پاریاو شهردار پل سفید نیز ضمن بیان این مطلب که در طول 6 سال فعالیت خود در شهرداری ، مازنی نیوز اولین پایگاه و مرکز خبری است که بدون چشم داشتی جهت بیان مشکلات و موانع موجود در پل سفید در جمع اعضای شورای شهر و شهرداری حضور یافته است ، در مورد رسیدن به منابع پایدار برای شهرداری این شهر ، گفت : « برای رسیدن به توسعه 4 فاکتور مدیریت ، منابع انسانی ، منابع مالی و برنامه ریزی نیاز است که در صورتی که هر یک از این فاکتورها وجود نداشته باشد با 3 فاکتور دیگر نمی توان به توسعه رسید.

واقعاً متاسفم که شهرداری قانون استخدامی ندارد. مشمول قانون خدمات کشوری نمی شود. نمی تواند از اعتبارات دولتی استفاده کند. با پول مردم اداره می شود و دولت هیچ پولی برای توسعه شهرداری به استثنا پروژه های بحرانی اختصاص نمی دهد. قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز شهرهای کوچک و فقیر مانند پل سفید را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است  و در صورتی که می خواهیم شهرهای کوچک توسعه یابند بایستی جهت تخصیص سرانه با کنار گذاشتن شاخص جمعیت از ضریب استفاده کنیم.

سازمان شهرداری هم که تعطیل شد یعنی خدماتی که سازمان شهرداری کشور به شهرداری ها می داد کاملا قطع شد و دیگر خبری از وام ، تسهیلات، تجهیزات و ماشین آلات نیست در حالی که شهرداری های شهرهای کوچک به مراتب بیشتر از دولت به روستاها خدمت رسانی می کنند. جهت رسیدن به چشم انداز و منابع مالی پایدار برنامه هایی را مدنظر داریم از جمله اخذ مجوز معدن کوهی ، احداث ساختمان تجاری – اداری ، احداث ساختمان تجاری – اقامتی ، احداث جایگاه CNG که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، احداث مجتمع تولید فرآورده های بتونی و همچنین احداث پارک های جنگلی چم چم در جنوب پل سفید و آزاد مهر در شمال پل سفید که طرح آنها در سفر اول استانی رئیس جمهور گذشته تثبیت شد.

در حوزه ساخت و ساز و احیای بافت های فرسوده مقام اول استان را کسب که از دست معاون وزیر لوح تقدیر دریافت نمودیم و به عنوان یکی از 5 شهرداری برتر استان انتخاب شدیم.

از این فرصت باید استفاده کنم و عرض کنم که در طرح 4 بانده شدن جاده تهران و شمال مطالعاتی در مورد تقاطع ها از قبیل تقاطع های غیر همسطح ، زیر گذر ها، دور برگردان ها و ... انجام نشده است . همچنین به گفته مشاور هیچگونه مطالعات زمین شناسی نیز اتفاق نیافتاده است . در منطقه " امیر ده " به دلیل در آوردن پاشنه یک منطقه لرزشی و سنگ چین نمودن آنجا ، بیش از 50 خانه دچار شکستگی و ترک شده و در حال تخریب می باشند و هیچ کس نیز پاسخگو نیست. بحث دیگر مربوط به ترافیک است که هشدار می دهم با افتتاح پروژه 4 بانده شدن این جاده ، فاجعه ای در شهر پل سفید رخ خواهد داد زیرا مسافرینی که با سرعت بیش از 110 کیلومتر در ساعت در حال حرکت هستند یکباره به پل داخل شهر پل سفید با دو باند خواهند رسید که این می تواند علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین ، باعث ایجاد حوادث مرگ بار نیز در این منطقه شود و بنده از همینک هشدار می دهم که مسئولان به فکر تعریض این پل باشند. »

در انتها نیز محمد ابراهیم راستگو رئیس شورای اسلامی شهر پل سفید ضمن تشکر از حضور پایگاه مازنی نیوز جهت انعکاس وضعیت شهر پل سفید ، گفت : « اگر تنها ده درصد وظایفی که در قانون برای شورای شهر تعریف شده به شورای شهر واگذار شود و ما را به رسمیت بشناسند خیلی از مشکلات شهری و شهرداری ها برطرف خواهد شد . مثلا در مورد یکی از وظایف شورا در بند 2 ماده 76 قانون شورای اسلامی آمده است : بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسائی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربران در این زمینه جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقام مسئول ذیربط .

ما توقع داریم مسئولین جایگاه ما را بر اساس قانون تعریف کنند . در همین شهرستان و در بخش بهداشت و درمان اگر بخواهیم حرکتی انجام دهیم مدیران ما پروازی هستند . ضریب محرومیت در پل سفید بسیار بالاست و جمعیت شهر در ساعات غیر اداری کاهش می یابد زیرا اکثر مدیران و کارمندان پروازی هستند و رفت و آمد می کنند.

آقایان مسئول اگر ایجا محرومیتی هم وجود دارد برای شما نیز هست و اگر محرومیتی وجود ندارد چرا اینجا را برای زندگی انتخاب نمی کنید ؟ بیش از 98 درصد مسئولان پل سفید رفت و آمدی هستند و اگر در ساعات غیر اداری اتفاق بحرانی رخ دهد این مسئولان چگونه می خواهند خود را سریعاً از بابل ، ساری  و قائمشهر به پل سفید برسانند؟

کارگران و مسئولان البرز مرکزی، چوب فریم، راه آهن ، پادگان دو آب و ... یا با سرویس رفت و آمد می کنند یا کلاً تعطیل شدند. یعنی ما جز آمار ایران عزیز نیستیم که باید اینقدر در محرومیت باشیم ؟

در شهرک صنعتی شورمست 54 واحد می بایست فعالیت کنند ولی تنها 2 واحد به صورت 100 در صد کار می کنند و 10 واحد دیگر نیمه فعال و بقیه تعطیل هستند. چرا نیروهای غیر بومی در سوادکوه جذب می شوند . یک زمانی از سمنان و شهمیرزاد برای کاسبی به اینجا می آمدند ولی الان جوانان ما برای استغال به سمنان پناه می برند.

بی شک اگر یکی دو طرح در پل سفید به پایان رسید به دلیل اعتبارات ملی بود وگرنه شهرداری از محل اعتبار شهری نمی تواند حتی پرسنل خود را اداره کند. »

اعضای شورای شهر پل سفید و شهردار این شهر در پایان از مسئولان استانی و کشوری خواستند نگاه ویژه ای به سوادکوه به عنوان ورودی استان زیبای مازندران و شهری با قدمت کهن داشته باشند.



مازنی نیوز : پایگاه خبری تحلیلی مازنی نیوز این آمادگی را دارد با توجه به خواست اعضای شورای شهر و شهرداری شهر های استان مازندران جهت دریافت آخرین اطلاعات و انعکاس مشکلات آنها، خبرنگاران مازنی نیوز به جلسات شورای شهر آنها شهرها اعزام شوند.

 


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد