کاربر میهمان - ورود اعضاء3.22.249.158
تعداد دفعات بازدید : 1118 تاریخ : 1398/10/23 ماخذ : 1
کسب رتبه برتر شهرداری پل‌سفید در ساماندهی پسماند


 خانم دکترسحر ثقفی عضور کمیته تخصصی پسماند استانداری مازندران درحاشیه بازدید از سایت زباله شهری پل سفید بیان کرد بازدیدهای محل دفن زباله را از شرق استان شروع کرده و شهر به شهر ادامه خواهد داشت ،وضعیت محل دفن زباله شهری پل سفید باتوجه به اینکه دارای لاگن شیرابه است و از محل دپو زباله به سمت لاگن زهکشی انجام شده است نسبت به شهرهای دیگر در شرایط مطلوب تری قرار دارد.
کارشناس پسماند با تاکید براینکه تصفیه شیرابه در سایت زباله شهری پل سفید انجام می شود تصریح کرد:طی بازدیدی که از شهرهای گلوگاه،بهشهر،خلیل شهر،ساری،قائم شهر،جویبار،زیراب،پل سفید و شیرگاه بعمل آمده است پل سفید رتبه برتر در زمینه ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله شهری در بین شهرهای کم جمعیت را بدست آورده است.
ثقفی با اشاره به ناهمواری شهرهای همچون پل سفید که کار تفکیک زباله از مبداء در این شهرها با مشکل رو به رو می شود افزود:طرحی تهیه شده تا شهرهای کوچک با شهرهای بزرگ تجمیع شود که از نظر اقتصادی برای پیمانکاران توجیه اقتصادی داشته باشد.
عضو کمیته تخصصی پسماند استانداری از اجرای طرح تیام در حوزه پسماند خبر داد و گفت: طرح تیام طرح یکپارچه سازی تفکیک زباله از مبداء است که به صورت یکپارچه در استان برگزار خواهد شد،هماهنگی ها و کارهای کارشناسی این طرح در حال است به محض اینکه کارها انجام شود این طرح به صورت یکپارچه اجرا می شود.
این مسئول با بیان اینکه شهر پل سفید در بین شهرهای بازدید شده رتبه برتر را دارد اظهار داشت: اگر مدیریت تفکیک زباله در مبداء به درستی انجام شود تا زباله کمتری به محل دفن زباله شهری پل سفید وارد شود،این شهر در شرایط ایده آلی قرار می گیرد.
در ادامه بازدید از محل دفن زباله شهری پل سفید مشکلات این سایت مورد بررسی قرار گرفت،مهم ترین مشکل محل دفن زباله شهری پل سفید ورود زباله های تفکیک نشده روستایی به محل دفن زباله شهری است.
بیش از یک سال است در شهر پل سفید طرح آموزش چهره به چهره طرح تفکیک زباله به پایان رسید و تفکیک زباله در مبداء انجام می شود اما به دلیل اینکه پل سفید به شهر پله ها معروف و با ناهمواری های زیادی روبه رو است پیمانکاران طرح تفکیک را هنگام جمع آوری زباله با مشکل مواجه می کند واز نظر اقتصادی برای پیمانکاران توجیه ندارد، از این رو می طلبد مسئولان استانی شهرهای کوچک که درآمد پاینی دارند را یاری رسانند


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد