کاربر میهمان - ورود اعضاء44.211.239.181
تعداد دفعات بازدید : 1316 تاریخ : 1396/12/14 ماخذ : 1
مراسم تجلیل از مهندسین شهر پل سفید عضو نظام با حضور رئیس سازمان استان و هیئت مدیره و اعضای شورای اسلامی شهر در شهرداری


 رمضان پاریاو شهردار پل سفید دربزرگ داشت روز مهندس و مراسم تجلیل از مهندسین شهر پل سفید نسبت به بررسی مشکلات و نارسایی های این حوزه پرداخت : 

پاریاو گفت ، در شهرداری و همچنین نظام  مهندسی یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که تغییر آن امکان پذیر نمی باشد و این مقررات از الزامات حرفه مهندسی است و جزء قوانین نظام مهندسی است، و نباید توقع داشت الزامات رعایت نشود.
شهردار پل سفید با اشاره به اینکه لایحه مدیریت واحد شهری  که یک مدیریت محلی  یکپارچه  است  و با توجه به مشکلات ، تناقضات قانونی و عدم هماهنگی بین ارکان اداری دستگاه های خدمات رسان لایحه ی مدیریت واحد شهری به همراه لایحه در آمد پایدار شهرداری و لایحه استخدامی درحال تدوین و احیاناً این لویح با یکدیگر  تجمیع شده و به مجلس ارائه خواهد شد ، با تصویب این لایحه  تمام امورات خدمت رسانی به مردم زیر نظر شهرداری و شورا اداره خواهد شد و سازمان ها و ادارات خدماتی زیادی زیر نظر شهرداری قرار می گیرند و حدود اختیارات مدیریت شهری افزایش یافته و این امور با مشارکت مردم و با نظارت نمایندگان مردم در شوراها اجرا خواهد شد بر این اساس تمام بخش های مدیریت خدمات شامل آب ، برق ، گاز ، و بخشی از وظایف آموزش و پرورش ، بهداشت ودرمان، محیط زیست، بهزیستی، کتابخانه ها، گردشگری و..... به شهرداری واگذار میشود. و با تشکیل پلیس شهر زیر نظر شهرداری مدیریت ، کنترل ، نظارت و پشتوانه اجرایی آن تقویت خواهد شد.
پاریاو بیان کرد: اولین هدف شهرداری تکریم ارباب رجوع است وظیفه ما این است با روی خوش ارباب رجوع را بپذیریم، تامین نیازهای تمام اقشار جامعه بسیار مشکل است و انسان خواستار بهترین ها است گفت ، توقعات بالا و توان مالی ضعیف مردم، مسئولیت مدیران را سنگین تر کرده و  تا جایی که قانون اجازه دهد ما در خدمت مردم هستیم ، در دوره جدید با یک رویکرد جدید فضا را برای رسیدن به اهداف و برنامه ها باز می کنیم مسئولان دوائر و کادر اجرایی شهرداری و مهندسین ناظر شهر باید مردم را درک کنند.
 وی با تاکید بر اینکه شهرداری برای ایجاد انگیزه و تشویق مردم در جهت ساخت و ساز و تغییر چهره شهر  بخشی از دیواربلند  عوارض را  شکسته، افزود: در بافتهای فرسوده و هر نقطه ای که  لازم حمایت شهرداری است مانند لبه محور اصلی تهران شمال و خیابان امام (ره) داخل بازار  در تعرفه های سال 97 عوارض شکسته شد، اما شهرداری یک بال از دوبال رسیدن به مطلوب است، و بال دیگر نظام مهندسی است. تعرفه های سنگین نظام مهندسی و توان مالی ضعیف مردم که توان پرداخت هزینه های آن را ندارند یکی از مشکلات پیش رو در اجرای این طرح است، هرچند تسهیلات رفاهی نیز موثر است . اما لازمست جامعه نظام مهندسی شهرستان و استان با ارائه راهکار مناسب در جهت عملیاتی شدن این طرح گام بردارد.
 پاریاواظهارکرد: کارهای نظام مهندسی کاری سخت وهمراه با تلاش فراوان است طراحی ، نظارت و کنترل ساختمان دارای اهمیت فوق العاده است و از وظایف مهندس ناظر در مراحل پنجگانه احداث ساختمان است.  که باید با دقت بالا و صرف زمان زیاد صورت پذیرد. با توجه  به اینکه طرح کاهش تعرفه های عوارض شهرداری  صرفا برای سال 97 اعمال خواهد شد و تمدید آن بدلیل کاهش درآمد شهرداری نمیتواند استمرار داشته باشد ، نظام مهندسی و مهندسان عزیز را بلندگوی تشویق مردم به این امر هستند، مهندسین عزیز راهکاری مناسب برای اجرایی شدن این طرح را خودشان ارائه دهند تا میل مردم به ماندگاری و میا به سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز افزایش پیدا کند. 
شهردار پل سفید با تاکید براینکه: زلزله کرمانشاه نشان داد که با توجه به تکرار آن در تهران ،احتمال وارد شدن آسیب و خسارت در زمان وقوع زلزله بخصوص به بافتهای قدیمی وجود دارد، ما نگران بافت های فرسوده شهرهستیم، شهرداری پل سفید در سال 1334 تاسیس شد،این نشان دهنده این است بناها حداقل 50 تا 70سال قبل از تاسیس شهرداری ساخته شدند و در مجموع قدمت بسیار طولانی دارند و بافت های فرسوده شهر زیاد است و ضرورت بازسازی ، نوسازی و عمران احساس میشود، لذا بدلیل کاهش رغبت به احداث و تجدید بنا در شهرستان و توان مالی ضعیف مردم، شهرداری و نظام مهندسی با همکاری یکدیگر باید گام مهمی در راستای ایجاد تسهیلات و تشویق بردارند و در شرایط موجود به حل معضلات شهر بپردازند.
 
 
 
 

نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :  
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد