کاربر میهمان - ورود اعضاء18.224.0.25
تعداد دفعات بازدید : 989 تاریخ : 1396/11/26 ماخذ : 1
سخنان شهردار در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ـ ۹۶/۱۱/۲۶


 رمضان پاریاو شهردار پل سفید در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بیان کرد : 

اقداماتی که طی سال های اخیر در سطح شهرستان توسط شهرداری انجام شده ، نظیر بنگاهای زود بازده ،کارخانه آسفالت ،سنگ شکن و کارخانه بتن آماده ، دو جایگاه cng ، پمپ بنزین و بناهای تجاری هم در ایجاد درآمد پایدار وهم در ایجاد اشتغال در سطح منطقه و شهرستان موثر بوده است .
پاریاو بیان کرد دولت نمی تواند برای تمام افراد جویای شغل ، کار دولتی ایجاد کند ، ما باید از شرایط اقلیمی و محیطی شهرستان برای ایجاد زمینه های  شغلی بهره ببریم ، باید فرهنگ سازی لازم در سطح جامعه و شهرستان انجام پذیرد که جوانان ما خودشان کار آفرین باشند و از شرایط منطقه و توانمندیهای خود برای ایجاد شغل و درامد استفاده کنند.
وی افزود ، در استانهای همجوار مردم از اراضی فاقد آب و رطوبت چندین محصول در فصول مختلف تولید میکنند . این عیب ماست که جوانان ما منتظر باشند تا دولت برای آنان شغل مناسب ایجاد نماید. چرا که دولت میتواند صرفا حامی خوبی برای ایجاد شغل و تولید مناسب باشد. و ما باید بیاموزیم که حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه امروزه رویکردهای فعالیت در بخش کشاورزی متفاوت شده افزود، سازمان جهاد کشاورزی با ترویج و ارتقاء سطح آگاهی مردم در بخش کشاورزی، سازمان دهی لازم  را درجهت گیری مناسب  کشاورزان و کاشت و تولید محصولاتی که در عرصه محدود بازده و سوددهی بالایی دارند انجام دهد .
شهردار پل سفید گفت : شهرداری پل سفید برای سال آتی یک پروژه با برآورد ریالی بالغ بر 6 میلیارد تومان در دستور کار دارد، این پروژه شامل نمایشگاه و بازارچه  عرضه محصولات صنایع دستی استان مازندران در خروجی شهرستان باند رفت بسمت تهران با معماری و طرح سنتی و تامین نیازهای مسافر و گردشگر ایجاد خواهد شد ، با راه اندازی این بازارچه علاوه بر دارآمد پایدار زمینه ایجاد اشتغال مناسبی نیز فراهم می شود ، در حالی که منابع مالی آن صرفا از محل تسهیلات و اعتبارات گردشگری و فرا استانی خواهد بود .
وی  نظارت و کنترل بر بخش های خصوصی و کارخانه هایی که از تسهیلات دولت  در شهرستان استفاده می کنند را به عنوان یک راهبرد برای جلوگیری از خروج منابع مالی و هدر رفت سرمایه از شهرستان ذکر کرد ، و گفت : نظارت و کنترل بر اجرایی شدن تسهیلات اعطایی به کارخانجاتی که از تسهیلات بانکی با هدف ایجاد شغل در کارگروه تسهیل و اشتغال و با حضور استاندار محترم برخودار گردیده اند گامی موفق در پیشبرد اهداف دولت و ایجاد شغل در منطقه است .
وی در پایان آموزش و ترویج فرهنگ کار آفرینی را  لازمه دستور کار مدیران شهرستان برشمرد و تاکید کرد که مردم از خدمات و راهکارهای دولت در بخش اشتغال آگاهی کافی ندارند و لازمست که اطلاع رسانی دقیقی در این بخش توسط دستگاه های مربوط به این حوزه از ماموریت صورت پذیرد.

نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 

طراحی واجرا توسط تحلیل گران آمارد